me, myself and I

~~~~ khazanatul asrar ~~~~

hari2 yang penuh

assalamua'laikum

2 3 hari ni memang penat.. hari2 ku penuh dengan pelbagai aktiviti..

start sehari sebelum raya haji keluar merewang dengan adik beradik ku then 2 orang sepupu kecik ke bandaraya pesisir air.. plan asal nak ke planerium, lunch kat mcD, taman tamadun islam then ke pantai batu burok.. tapi banyak yang berlaku so hanya sempat ker planetrium, then luch kat chicken rice shop then akhir sekali ker taman tamadun islam.. tu pun sampai umah dalam kul 8 malam...di planerium biasalah main2 dengan sains.. tak banyak pic yang aku upload kat planetarium kat sini coz banyak sangat.. then kat taman tamadun lak bagi aku satu tempat yang patut dilawati kerana banyak yang boleh diketahui kat situ selain satu tempat yang sangat sesuai untuk kanak2 coz siap ada taman permainan dalam tu... then nak masuk kalo ada mykad just rm10 untuk dewasa dan rm5 untuk kanak2.. dan akan diberi pasport untuk setiap orang.. pasport tu boleh digunakan lagi bila pergi lagi...antara pic yang diambil hari tu:


(bergambar depan planetarium)(bergambar selepas tayangan bintang2)(terperangkap dalam jem.. masam betol adik..maybe dah lapar kot hehe)(lunch kat chicken rice shop)(sampai kat taman tamadun islam)(sewa basikal.. rm3 untuk 1 basikal dan percuma untuk lawatan kali ke2 dengan menggunakan pasport)(pattani central mosque, thailand)
(taj mahal, agra, india)(badshahi mosque, lahore, pakistan)(kubbah as-sakhrah, baitul muqqaddis, palestin)(al-haram mosque, mecca, saudi arabia)(train, rm 3 untuk lawatan kali pertama dan kedua dan free bagi lawatan kali ke3 dengan menggunakan pasport)(suleyman mosque, turkey)(masjid kristal ketika azan maghrib berkumandang.. tanpa bayaran coz terletak di luar taman tamadun islam)

then raya haji lak biasa jer.. sesimple mungkin jer.. lagi2 bila nenek aku takder.. terasa kurang meriahnyer... tambah lagi ngan sakit2 badan2 kepenatan semalam belum hilang.. aku lak dah terasa cam nak demam jer hari tu...

then raya kedua lak aku dah ader kelas.. tapi kelas aku kul 10.15 sampai kul 12.15 tengahari jer coz untuk kelas petang aku minta sorang cikgu gantikan aku.. sebabnyer aku ada majlis gathering kat pulau duyong.. gathering dak2 sekolah dulu.. so after habis jer kelas ader meeting sekejap untuk jadual baru bulan 12 coz dah start sesi untuk tahun 2010.. then terus ke bukit payong amik jannah and fatimah.. haha lama tak jumpa terasa ramai yang dah berubah... ader yang tanya eh saper tu... kelas mana dulu? macam2 lagi lah... dah besar pun masing2.. ramai yang dah kerja... then usik mengusik.. fitrah lah tu kan.. dan pendek kata memang meriah petang tu.. macam2 cerita ada... seronok sampai tak sedar dah lewat.. lam kul 8 gak aku sampai umah.. huhu tahan lah tinga jap kena marah ngan queen of my house hehe..


Gathering ex-SMKADG batch 99-03

di Riyaz Heritage Marina Resort, Pulau Duyong, Kuala Terengganu

dan hari ni kelas aku bermula seperti biasa.. wawawa hidup ini memang penuh sekarang.. jadual aku agak padat untuk disember 2009.. tadi pun ada parents datang suh bukakkan kelas BI year 4 ngan BM year 5 and 6.. tapi memandangkan jadual aku yang sememangnya padat aku terpaksa menolak.. aku hargai kepercayaan dorang tapi nak wat camner.. TUDAY^_^ hanya dihandle aku sorang2.. nak mintak tolong saper pun tak tahu coz ramai yang ada ijazah ada kelulusan tak berminat nak tinggal kat kampung... tambah2 semalam dalam meeting maybe aku kena terlibat dalam kelolaan asrama tahfiz yang akan dibuka...

dan bila mengenangkan tusen TUDAY^_^ aku seronok sangat mengajar... tambah2 lagi aku kesian ngan dorang.. bila students tu lemah tapi ada semangat nak belajar dan respect orang lain wat aku makin kesian... sebab tu kadang2 ada beberapa orang students aku akan tahan dari balik awal untuk fokus pada dorang sahaja..coz budak2 macam ni susah nak terima pelajaran bila ramai2...jenis yang kena fokus sorang2.. mak ayah nak hantar tusen persendirian tak mampu coz org kampung ni kerja aper lah sangat.. dan juga tak boleh nak salahkan guru coz satu kelas ader 30 kepala yang nak difahami dengan menggunakan satu mulut dan dua mata... semoga Allah membantu budak2 macam ni dengan menerangkan hati dorang dalam menerima semua ajaran guru.. ameen..

dan aku cuma berharap dapat membuka pusat pembelajaran aku sendiri nanti untuk menolong golongan yang macam ni... dan tak ader ker erk cara nak mengajar dorang dengan kaedah yang sangat mudah difahami.. macam lect aku kat matrix dulu yang ajar kimia, cik syed... so reka sendirilah kaedah belajar math supaya senang nak difahami oleh golongan yang agak susah nak menerima pengajaran.. wahaha tinggi cita2..

oklah.. adios.. semoga kita sama2 menemui apa yang dicari dalam hidup.. insyaAllah... ameen..

0 comments:

Post a Comment

mata-mata