me, myself and I

~~~~ khazanatul asrar ~~~~

hati perasaan ini

assalamua'laikum

malam ni berada jauh dari sekolah.. dalam sejam perjalanan coz sedang join bengkel komsas sekolah menengah kat pusat latihan guru dalam perkhidmatan,kulaijaya.. mula2 memang rasa down giler nak gi kursus coz tak ada pengangkutan dan geng tapi sekarang alhamdulillah.. nak lanjutkan kursus sampai hari jumaat pun tk kisah.. coz sangat senang hati di sini.. program kul 8-10 then makan, pastu 10.30-12.30 pastu makan dan rehat sambunglak sampai 2.30 sampai 4.30.. pastu santai2 sampai pagi esok lak.. senang kan.. takyah tensen2... hpi sangat2..

dan mungkin juga kursus ni satu rahmat Allah diturunkan kepada aku.. saat aku sangat tidak senang hati.. seorang manusia takkan dapat lari dari masalah emosi kan... aku bandingkan diri aku yang dulu dengan sekarang... dulu aku yang selalu bagi kat kawan2 aku bila melibatkan masalah emosi tapi sekarang aku lemah sesorang.. aku takder tempat mengadu ditambah ngan sifat aku yang memang susah nak share masalah.. cuma lya yang faham dulu.. walau aku tak citer dia bagaikan memahami.. tapi sekarang dia sangat2 jauh ngan aku... maka tanggunglah sesorang..

kerana hanya satu kesilapan aku dihukum.. walhal masing2 membuat kesilapan.. aku mengalah untuk membaiki hubungan tapi andaikata kemengalahanku tu tidak diterima aku redha..... jika dia ditaqdirkan untukku, maka dekatkanlah hatinya dengan hatiku, jika dia bukan untukku, aku redha dengan ketentuanMU...

dengan adanya kursus ni aku dapat lari suasana sekolah.. lari sekejap dari pelajar.. dan lari dari rutin.. dan alhamdulillah membantu aku melupakan apa yang bermain dalam hati... lari dari mengingati tentang hati dan perasaan.. walahwei jiwang ayat huhuhu...kursus ni pun santai2 jer.. namapun komsas kan.. ada drama, ada puisi.. semua orang sportng so semua orang pun memberi kerjasama... dah lama tak berlakon tadi berlakon watak mak usu.. huhuhu ntah pe2... memang asyik bercakap kat depan jer hari ni.. ok lah tu.. mengajar aku untuk lebih berkeyakinan..

aku pun tak tahu nak taip apa lagi sebenarnya ni... just wanna share 1 sms dari sahabat aku yang diterima di tngah malam2 buta saat aku dalam kesedihan yang amat sangat:

YA ALLAH, TIADA SESUATU YANG MUDAH KECUALI MEMANG ENGKAU YANG MENJADIKANNYA MUDAH DAN ENGKAULAH YANG MENJADIKAN SEGALA YANG SULIT ITU MENJADI MUDAH JIKA ENGKAU KEHENDAKI....

kembalilah kita kepdaNYA...

0 comments:

Post a Comment

mata-mata